6 februarie 2008

Fetiţa şi ţigara


Ioan T. Morar recomandă săptămâna viitoare, în colecţia Literatura de la Cotidianul, o carte ce se anunţă interesantă: "Fetiţa şi ţigara", o pledoarie pentru fumat.

Autorul, Benoît Duteurtre, derulează pe website-ul său o campanie împotriva interzicerii fumatului în locurile publice din Franţa.

Morar spune că a citit cartea, dar nu a fost convins să se apuce de fumat ba, mai mult, nu-i vine să scrie favorabil despre ea. Aştept cu nerăbdare s-o cumpăr şi să văd care sunt argumentele "diavolului".

UPDATE:M-am înşelat, era vorba despre apariţia din această săptămână.

7 comentarii:

Anonim spunea...

Far a citi cartea pot spune ca Benoit este ori idiot ori avocatul Diavolului.

Emilian spunea...

Chiar azi am cumparat-o.

Anonim spunea...

Follow-up: iar poll-ul privind petitia lui Benoit indica faptul ca majoritatea respondentilor (52.32% la 7 februarie 2008) nu sunt de acord cu petitia :-P

Emilian spunea...

Încă nu s-a închis poll-ul, nu?

autoarbiter spunea...

pana la urma cartea cum se prezinta? @Val: eu sunt fumator, nici eu nu vreau sa se interzica fumatul in spatii publice, oricat de rau le'ar face nefumatorilor.

Emilian spunea...

Cartea merită citită, dar nu este o capodoperă. Sunt două poveşti, care au cumva legătură una cu alta, puse într-un context absurd, dar cu mult sub nivelul unui Kafka. Prima poveste este despre un condamnat la moarte, care scapă de pedeapsa capitală datorită unei ţigări, printr-un viciu de procedură, iar până la urmă ajunge un fel de erou naţional. A doua poveste descrie parcursul tragic al unui intelectual care ajunge de la o ţigară fumată cu pantalonii în vine la propria-i decapitare de către terorişti.

Anonim spunea...

Eu nu fumez si cartea nu m-a facut sa ma apuc de fumat. Nici nu cred ca asta era intentia autorului. Cartea mi se pare foarte buna, un protest la adresa tuturor exagerarilor de tip "politically correct".