30 ianuarie 2008

Creionul dintre degete

„Dacă simţiţi foarte puternic lipsa ţigării, o soluţie ar fi să ţineţi între degete un creion sau un beţişor de amestecat de la automatul de cafea...”, îmi scrie www.help-eu.com, portalul online al UE dedicat antifurmatului.

Dragi helpişti de la UE, vreau să vă fac o mărturisire. Pe vremea când eram copil toţi membrii familiei mele fumau. Se întâmpla pe timpul lui Ceauşescu. Venea mereu vecinul de la şapte şi juca table cu tata. Fumau în draci. Fuma şi mama, deşi nu juca table. Ea gătea. Fuma şi fratele, deşi nu gătea şi nici nu juca table. El studia şah.

Eu nu fumam, dar tare mi-ar fi plăcut să fac ca ceilalţi. Mi-am luat inima în dinţi şi i-am propus mamei să-mi dea o ţigară, dar m-a ameninţat cu bătaia, aşa că am renunţat la idee.

Am descoperit însă creioanele. Când începeau să fumeze toţi prin casă, îmi luam un creion şi din când în când îl duceam la buze, simulând că trag fumul în piept. Creionul mi-a fost ţigara cea dintâi, a fost un substituent eficient şi m-a ajutat să rezist până când m-am apucat de fumat. Fără creioane nu ştiu ce-aş fi făcut, nu cred că aş fi descoperit ţigările.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Ha ha. Vrei sa zici ca de fapt creionul a netezit drumul spre tigara?

Emilian spunea...

Exact.