3 aprilie 2008

Interviu cu Victor Ciutacu

Mesaj pentru (ne)fumători: „respectaţi-vă, fraţilor, unii pe alţii"


Victor Ciutacu, jurnalistul care, după cum el însuşi se descrie pe blogul său, este "extraordinar de deştept şi îngrozitor de arogant", a acceptat să-mi răspundă la câteva întrebări despre ţigări şi dependenţa pe care o generează.

Victor fumează de la 14 ani. Ca şi el fumează peste 64% dintre tinerii români cu vârsta mai mică de 16 ani, potrivit Programului European de Studiu pentru Alcool şi Droguri (ESPAD).

"De la 16 ani îmi cumpăr ţigări."

În prezent, a ajuns să ardă în jur de un pachet pe zi şi n-a dus niciodată lipsă de ţigări. "În general, am un pachet de rezervă la mine", zice el, completând că nici măcar în armată nu a ajuns la chiştoace.

Eu, soldat fiind, ajunsesem expert în clasificarea mucurilor de ţigară găsite pe jos. Cele mai lungi aveau gradul de general şi, tot aşa, până la gradul de soldat, care era cel mai dificil de fumat, mai ales dacă nu aveai unghii.

"M-am simţit foarte ciudat să fumez de faţă cu soacră-mea, imediat după ce socru-meu a murit de cancer la plămâni",

spune Victor, provocat să povestească o situaţie jenantă generată de ţigări.

Victor se consideră dependent de ţigări şi nu a încercat până acum să renunţe la ele. "Probabil că, la un moment dat, o să fac şi asta", recunoaşte el. Până atunci însă, în calitate de fumător, a protestat şi a făcut o virulentă anticampanie anti-fumatului, atât pe blogul său, cât şi în emisiunea sa de pe Antena 2, "Vorbe grele".

"La fel cum ei, oamenii virtuoşi, au dreptul de a respira curat, consider, aplicând principiul similarităţii, că şi noi, cei vicioşi, avem dreptul nostru de a ne otrăvi, fie şi noi între noi", scria Victor Ciutacu în luna februarie pe blogul său.

Victor este conştient că nu legile sunt problema românească, ci aplicarea lor.

"Să facă bine să facă spaţii adecvate; şi pentru unii, şi pentru alţii", spune el. "Trebuie să ne respectăm unii pe alţii. E loc sub soare pentru toată lumea".

0 comentarii: